15. Úhrady za poskytování informací

Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, pro účetní období roku 2023

 

Statutární město Ostrava, městský obvod Martinov (dále jen "městský obvod") stanoví v souladu s § 5 odst. 1 písm. f) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ve spojení s § 17 tohoto zákona a s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, na základě § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů a čl. 35 obecně závazné vyhlášky města Ostravy č. 10/2022, Statut města Ostravy, ve znění pozdějších změn a doplňků, tento sazebník úhrad nákladů za poskytování informací (dále jen „sazebník“):

 

Článek 1        

Náklady na pořízení kopií (včetně počítačového tisku)

1. Za pořízení jedné černobílé kopie nebo tisku formátu A4:

a) jednostranná                                                                                                   2,00 Kč

b) oboustranná                                                                                                    3,00 Kč

2. Za pořízení jedné černobílé kopie nebo tisku formátu A3:

a) jednostranná                                                                                                   4,00 Kč

b) oboustranná                                                                                                    6,00 Kč

3. Za pořízení jedné barevné kopie nebo tisku formátu A4:

a) jednostranná                                                                                                   5,00 Kč

b) oboustranná                                                                                                    8,00 Kč

4. Za pořízení jedné barevné kopie nebo tisku formátu A3:

a) jednostranná                                                                                                 10,00 Kč

b) oboustranná                                                                                                  16,00 Kč

5. Za poskytnutí kopie nebo tisku v jiném formátu bude účtována skutečná cena za pořízení kopie nebo tisku u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou městský obvod za pořízení kopie nebo tisku bude u tohoto poskytovatele povinen uhradit.

6. V případě informací obsažených v publikacích a tiskovinách vydávaných městským obvodem se výše úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje-li se informace formou prodeje tohoto výtisku.

7. Pořízení kopií v elektronické podobě (1 list formátu A4, A3)

(skenování pro účely poskytování informací v elektronické podobě)               2,00 Kč

 

Článek 2        

Náklady na opatření technických nosičů dat

  1. 1 ks CD                                                                                                               8,00 Kč
  2. Jiný technický nosič dat                                                             ve výši pořizovací ceny
  3. Pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.

 

Článek 3        

Náklady na odeslání informací žadateli

  1. Náklady na poštovní služby budou vyčísleny dle ceníku České pošty, s.p. Náklady na balné účtovány nebudou.
  2. V případě osobního odběru požadovaných informací nebude úhrada nákladů na odeslání informací po žadateli uplatňována.

 

Článek 4        

Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací

  1. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací jedním zaměstnancem, se stanoví sazba úhrady za každou i započatou hodinu ve výši 250,00 Kč. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více zaměstnanci bude úhrada dána součtem částek připadajících na každého zaměstnance.
  2. Vzniknou-li při mimořádně rozsáhlém vyhledání informací jiné náklady (např. náklady na jízdné), budou tyto účtovány na základě individuální kalkulace.

 

Článek 5        

Závěrečná ustanovení

  1. Celková výše úhrady je dána součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací. Jestliže celková výše úhrady nákladů nepřesáhne 30 Kč, nebude úhrada požadována.
  2. Žadatel může úhradu provést buď v hotovosti v pokladně úřadu městského obvodu v úředních hodinách nebo převodem na bankovní účet městského obvodu č. 19-1651059369/0800.
  3. Tento sazebník se vydává na účetní období roku 2023 s účinností od 01.01.2023.
  4. Sazebník byl schválen Radou městského obvodu Martinov dne 12.12.2022 usnesením č. 0037/RMOb-Mar/2226/4.