Pronájem pozemku pod garáží ve vlastnictví třetích osob
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Pronájem pozemku pod garáží ve vlastnictví třetích osob
-
Základní informace k životní situaci
Pronájem pozemku pod garáží ve vlastnictví třetí osoby (třetích osob).
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
o fyzická osoba starší 18 let způsobilá k právním úkonům nebo její zástupce na základě úředně ověřené plné moci
o právnická osoba (statutární orgán, jednatel, společník) nebo její zástupce na základě úředně ověřené plné moci -
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podmínkou je podání písemné žádosti vlastníkem stavby garáže - formulář je ke stažení zde.
Žádost bude předložena k projednání radě městského obvodu, která rozhodne vyhlásit záměr obvodu pozemek pronajmout. Po rozhodnutí rady městského obvodu je nutno tento záměr zveřejnit po dobu 15 dnů na úřední desce městského obvodu (dle § 39 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění). Následně bude radě městského obvodu předložen návrh na uzavření konkrétní nájemní smlouvy a v případě, kdy žadatel již pozemek užívá, také dohody o úhradě za bezesmluvní užívání.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Osobní schůzkou na majetkoprávním úseku, telefonicky nebo e-mailem a následným podáním písemné žádosti vlastníka stavby garáže.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Městský obvod Martinov, Martinovská 3154/23, 723 00 Ostrava-Martinov, majetkoprávní úsek.
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách (pondělí, středa 08.00 - 12.00, 13.00 - 17.00 hodin) na Úřadě městského obvodu Martinov, Martinovská 3154/23, 723 00 Ostrava-Martinov, jiné dny po předchozí domluvě.
Kontaktní osoba:
Danuše Grussmannová
pracovník úseku majetkoprávního+420 599 423 103 -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Občanský průkaz (v případě zastupování žadatele pověřenou osobou plnou moc v originále nebo ověřené kopii) a údaje o pozemku (parcelní číslo a katastrální území) s prokázáním vlastnického práva ke stavbě garáže.
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o pronájem pozemku pod garáží - formulář ke stažení zde
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Správní poplatky nejsou vyžadovány. Nájemné je stanoveno na rok 2014 v souladu s rozhodnutím Rady městského obvodu Martinov č. usnesení 824/58 ze dne 4. listopadu 2013 a činí:
- u pozemků zastavěných garáží na období od 1. ledna do 31. prosince 2024 ve výši 50,-- Kč/m2/rok
Nájemné za daný kalendářní rok je splatné vždy do 30. 6., a to osobně na pokladně ÚMOb Martinov, nebo převodem na bankovní účet městského obvodu, č. ú. 19-1651059369/0800, variabilní symbol nájemce je uveden v uzavřené nájemní smlouvě.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Z důvodů nutnosti projednání žádosti v samosprávných orgánech městského obvodu Martinov je doba vyřízení žádosti obvykle do 60 dnů.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Oznamovací povinnost dle uzavřené nájemní smlouvy.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Elektronickou podatelnu posta@martinov.ostrava.cz v případě, že žadatel má zaručený elektronický podpis nebo datovou schránku xchb29h městského obvodu.
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
-
Jaké jsou související předpisy
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá do kompetence rady městského obvodu.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Uplatňují se smluvní sankce sjednané v uzavřených nájemních smlouvách.
-
Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
-
Další související informace
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Kontaktní osoba
-
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
-
Popis byl naposledy aktualizován
03.04.2024
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno
-
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace