Žádost o vydání povolení k parkování

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Žádost o vydání povolení k parkování

  2. Základní informace k životní situaci

    Žádost o vydání povolení k parkování v lokalitě ulice U Dílen v Ostravě – Martinově.

    Žadatel podá žádost o povolení k parkování, a to vždy při vydání první povolenky pro dané vozidlo nebo v případě jakékoliv změny (koupě nového vozidla, nová RZ apod.).

    V případě ztráty, poškození nebo vydání nové povolenky s novou platností bude povolení vydáno na základě předložení dokladů uvedených dále.

    Platnost povolenek bude ode dne vydání do 31.5.2026, a poté vždy s platností do 31.5. sudého roku.

    Vydáním povolenky nezajišťuje místo pro parkování, pouze zamezuje stání cizím vozidlům.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Žádost o vydání povolení k parkování jsou oprávněni podat:

    a) občané, kteří mají trvalý pobyt v bytových domech na ul. U Dílen č.p. 3213, 3214, 3215, 3216 v Ostravě – Martinově

    b) nebo jsou vlastníky bytu

    c) nebo mají uzavřenou platnou nájemní smlouvu s vlastníkem bytu – žadatel předloží platnou nájemní smlouvu (povolenka bude vydána do doby platnosti nájemní smlouvy, pokud bude kratší, než je povolenka standardně vydávána)

    d) osobám, které zajišťují péči o osoby (terénní pečovatelská služba) – žádost podává osoba splňující bod a) nebo b) nebo c) a dokládá kopii smlouvy s pečovatelskou službou (povolení bude vydáno do doby platnosti smluvního vztahu, pokud bude kratší, než je povolení standardně vydáváno)

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    Žadatel musí být vlastníkem nebo provozovatelem vozidla, nebo má služební vozidlo svěřené do soukromého užívání – žadatel předloží technický průkaz, příp. leasingovou nebo úvěrovou smlouvu, potvrzení právnické nebo podnikající fyzické osoby o svěření vozidla do soukromého užívání.
  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním žádosti s předepsanými náležitostmi na ÚMOb Martinov.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Martinov, Martinovská 3154/23, 723 00 Ostrava – Martinov.

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    a) občanský průkaz,

    b) osvědčení o registraci vozidla (technický průkaz, leasingová / úvěrová smlouva)

    c) v případě využívání služebního vozidla žadatel předloží potvrzení právnické nebo fyzicky podnikající osoby o svěření vozidla do soukromého užívání.

    d) v případě, že se nejedná o vlastníka bytu, tak žadatel předloží platnou nájemní smlouvu (povolenka bude vydána do doby platnosti nájemní smlouvy, pokud bude kratší, než je povolenka standardně vydávána)

    e) v případě, že žadatel využívá pečovatelské služby, tak předkládá kopii smlouvy s pečovatelskou službou

  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní poplatky nejsou stanoveny.

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Jedná se o vyřízení na počkání.

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Nejsou stanoveni.

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Žadatelé mohou jednat a písemnosti mohou být předkládány i v jazyce slovenském. Písemnosti vyhotovené v jiném cizím jazyce musí být předloženy v originálním znění a současně v úředně ověřeném překladu do jazyka českého, pokud správní orgán nesdělí žadateli, že takový překlad nevyžaduje.

  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    Elektronicky nelze vyřídit.