Žádost o vydání povolení k parkování
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Žádost o vydání povolení k parkování
-
Základní informace k životní situaci
Žádost o vydání povolení k parkování v lokalitě ulice U Dílen v Ostravě – Martinově.
Žadatel podá žádost o povolení k parkování, a to vždy při vydání první povolenky pro dané vozidlo nebo v případě jakékoliv změny (koupě nového vozidla, nová RZ apod.).
V případě ztráty, poškození nebo vydání nové povolenky s novou platností bude povolení vydáno na základě předložení dokladů uvedených dále.
Platnost povolenek bude ode dne vydání do 31.5.2026, a poté vždy s platností do 31.5. sudého roku.
Vydáním povolenky nezajišťuje místo pro parkování, pouze zamezuje stání cizím vozidlům.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Žádost o vydání povolení k parkování jsou oprávněni podat:
a) občané, kteří mají trvalý pobyt v bytových domech na ul. U Dílen č.p. 3213, 3214, 3215, 3216 v Ostravě – Martinově
b) nebo jsou vlastníky bytu
c) nebo mají uzavřenou platnou nájemní smlouvu s vlastníkem bytu – žadatel předloží platnou nájemní smlouvu (povolenka bude vydána do doby platnosti nájemní smlouvy, pokud bude kratší, než je povolenka standardně vydávána)
d) osobám, které zajišťují péči o osoby (terénní pečovatelská služba) – žádost podává osoba splňující bod a) nebo b) nebo c) a dokládá kopii smlouvy s pečovatelskou službou (povolení bude vydáno do doby platnosti smluvního vztahu, pokud bude kratší, než je povolení standardně vydáváno)
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situaceŽadatel musí být vlastníkem nebo provozovatelem vozidla, nebo má služební vozidlo svěřené do soukromého užívání – žadatel předloží technický průkaz, příp. leasingovou nebo úvěrovou smlouvu, potvrzení právnické nebo podnikající fyzické osoby o svěření vozidla do soukromého užívání.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Podáním žádosti s předepsanými náležitostmi na ÚMOb Martinov.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Martinov, Martinovská 3154/23, 723 00 Ostrava – Martinov.
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách, tj. v pondělí a středu od 08:00 do 12:00 a od 13:00 do 17:00, na Úřadě městského obvodu Martinov, Martinovská 3154/23, 723 00 Ostrava – Martinov, úsek sociálních věcí, přízemí.
Bc. Josef Šmída
pracovník úseku sociálního+420599423102 -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
a) občanský průkaz,
b) osvědčení o registraci vozidla (technický průkaz, leasingová / úvěrová smlouva)
c) v případě využívání služebního vozidla žadatel předloží potvrzení právnické nebo fyzicky podnikající osoby o svěření vozidla do soukromého užívání.
d) v případě, že se nejedná o vlastníka bytu, tak žadatel předloží platnou nájemní smlouvu (povolenka bude vydána do doby platnosti nájemní smlouvy, pokud bude kratší, než je povolenka standardně vydávána)
e) v případě, že žadatel využívá pečovatelské služby, tak předkládá kopii smlouvy s pečovatelskou službou
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Správní poplatky nejsou stanoveny.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Jedná se o vyřízení na počkání.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Nejsou stanoveni.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Žadatelé mohou jednat a písemnosti mohou být předkládány i v jazyce slovenském. Písemnosti vyhotovené v jiném cizím jazyce musí být předloženy v originálním znění a současně v úředně ověřeném překladu do jazyka českého, pokud správní orgán nesdělí žadateli, že takový překlad nevyžaduje.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Elektronicky nelze vyřídit.
-
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.04.2024
-
Popis byl naposledy aktualizován
01.04.2024